zaterdag 1 augustus 2015

Vrijdag de 31ste had vrijdag de 13de kunnen zijn.

Vanmorgen om 5.30 uur wakker geworden in het hotel Dusseldorf en na rustig opgestaan te zijn, naar de lobby om uit te checken want om 6.30 uur zou de taxi komen om ons naar het vliegveld te brengen. Net toen we gingen zitten om op de taxi te wachten komt er bij Toine een sms binnen...........Air Berlin...... Vlucht vertraagd naar 11.00 uur ( i.p.v. 9.45 uur ). Helaas niet handig maar ach nu kunnen we nog rustig ontbijten in het hotel dus dat maar gedaan. De receptie heeft meteen de taxi afgebeld en een nieuwe geregeld voor 7.45 uur.

Na een heerlijk ontbijtje weer naar de lobby en 10 minuten te laat komt de taxi voorrijden maar dat is niet erg, we zijn er zo en we hadden genoeg tijd berekend. Op naar de in-check balie van Air Berlin en hier waren we zo klaar. Was echt niks te doen. Op naar de controles....... Eenmaal bij de controles was het niet druk maar het schoot totaal niet op en ja zoals elke keer kon Toine weer uit de rij voor een extra fouillering. Dit doorstaan en alle spullen weer netjes op z'n plek in de tas en door. Langs de vele tax free shops. Die geur daar altijd, pfffff veeeeeel te veeeeel parfums e.d. door elkaar.




Ik denk ineens even op de borden kijken hoe het met onze vlucht zit aangezien we een vertraging hadden..... Zie ik ineens 14.00 uur staan.....!!! Uhhhh... WAT ????? Op naar de gate..... C36 helemaal achterin. Daar was het al erg druk en veel mensen op hoge poten bij de balie. We hebben eerst maar eens even een zitplaats gezocht want we hadden wel het vermoeden dat we hier flink wat uren zouden gaan doorbrengen. Na een poosje werd de rij wat korter en is Toine ook die kant op gegaan om te vragen hoe en wat. Ook even kijken of er nog een vergoeding komt want we vonden de wachturen best lang. Ondertussen werden er erg veel personen opgeroepen voor een "last call" om hun vlucht nog te halen. Ineens horen we Dhr. Keijzers omgeroepen worden...... uh.... oke zal wel toeval zijn. na dit meerder malen gehoord te hebben kwam er ook ineens een voornaam bij.... Dhr. Johannes Keijzers ( paspoort naam van Toine )  moest naar balie C37 komen voor zijn vlucht naar Atlanta....... Ik toch maar even naar Toine gelopen om de boardingpassen te controleren maar die waren gewoon goed voor zover wij dat konden zien. Ondertussen bij de balie aangekomen eerst dit maar even gezegd en de dame keek wat vreemd en deed wat in het systeem maar we stonden gewoon op de passagierslijst voor Miami dus daar was niks mee aan de hand. ( daarna hebben we de oproep ook niet meer gehoord ) Toine kreeg te horen dat het Air Berlin toestel vanmorgen om 7.00 uur binnen was gekomen, maar dat er technische mankementen waren die eerst verholpen moesten worden en dat het zeker niet eerder dan 14.00 uur zou worden voordat we weg konden. Oké dat kan, niks aan te doen ( ook al waren we natuurlijk echt niet blij ) en een vergoeding daar wist deze dame nog niks van. Dat moet Air Berlin zelf regelen, maar dat zou wel goed komen en dat werd dan wel omgeroepen. Oké prima, wij weer plaats genomen en wat zitten lezen en vooral mensen kijken. De gemoederen in de rij liepen steeds hoger op want er waren erg veel mensen die door deze vertraging hun aansluitende vlucht zouden missen. Pffffff wat was deze ochtend lang zeg.....



Ik zat wat rond te kijken en ineens zie ik allemaal mensen terug komen lopen met "briefjes" dit bleken vouchers te zijn. Dus ja ook wij die maar gehaald. Bleek een eet/drink voucher te zijn van €5,00 p.p. Ach beter als niks en ondertussen hadden we echt wel zin in een broodje dus dit maar meteen geregeld. Wel beetje jammer dat er niks omgeroepen werd, maar je t dus zelf moest zien van anderen. Ook zelf nog wat wachtende mensen erop attent gemaakt.

Om 13.30 uur werd er omgeroepen dat er zo een begin gemaakt zou worden met het boarden en je hoorde een opluchting door de vertrekhal gaan. Nou bleek dit nog erg voorbarig want om 13.55 uur gingen de eerste mensen richting de bus want daar zouden we mee naar het vliegtuig gebracht worden. Na een hoop geduw en getrek ook door deze controle heen en toen we de eerste trap afliepen hoorde ik achter ons zeggen "go to te right sir" uhhhh hoezo?? Oh, nu zagen we ineens dat er onderaan de trap weer steekproefsgewijs controles waren en ja wederom was Toine diegene die ze moesten hebben. Weer werd echt alles nagekeken en zelfs riem en schoenen moesten weer uit. Pffff alsof we nog niet genoeg hadden gehad vandaag. Tuurlijk vonden ze niks en konden we door naar de bus. We konden er nog mooi bij en dus stonden we te wachten tot de deuren dicht gingen. Dit gebeurde niet....... Je hoorde een hoop mensen zich afvragen wat we daar stonden te doen....... Ook zei iemand, hé dat was de bus voor ons en die mensen hebben een rondje gereden. Vreemd, maar tja vandaag kijken we nergens meer van op.

Eenmaal aangekomen bij het vliegtuig de trap op naar boven en ons plekje zoeken voor de komende 10 uur. Dit ging vrij makkelijk omdat nu niet iedereen tegelijk kwam. Toen we eenmaal zaten duurde het ook wel weer een tijdje voordat de volgende bussen kwamen, dus ja zoals we al voorzien hadden ook die vertrektijd van 14.00 uur werd lang niet gehaald. Toen bijna iedereen zat werd er omgeroepen dat het met de bussen zolang duurde omdat er bij de eerste bus die bij het vliegtuig aankwam iemand uitgevallen was en de persoon naar het ziekenhuis moest. Dus waren ze nu op zoek naar de bagage.......

Om 15.25 gingen we dan toch echt rollen en richting startbaan. Hier was het erg druk dus ook dit duurde weer een tijdje. Eenmaal in de lucht werd het een erg lange zit. We konden wel merken dat we al erg moe waren van het uren hangen op het vliegveld. Met wat hobbels en bobbels kwamen we dan uiteindelijk toch aan in Miami. Hier regende het en dus hadden we nog niet echt een lekker vakantie gevoel. Eenmaal geland stonden we na een tijdje rijden stil en werd er omgeroepen dat iedereen moest blijven zitten maar dat ze nog moesten wachten op een plekje aan de gate en dit kon wel 10 minuten duren. Je hoorde nu echt iedereen zuchten en puffen. We hadden er allemaal genoeg van.

Oké, toen we eenmaal uit konden stappen ging dit erg vlotjes en dus hup snel naar de immigratie. Dit was een enorm stuk lopen en jeetje wat was het daar DRUK !!! Pfffff het was heel warm/benauwd daar en het duurde en duurde maar. Oké, Oké, er staat na lang wachten dan toch echt een stempel in onze paspoorten en we konden door naar de bagage banden. We hadden tijdens het wachten al gezien dat we bij band 5 moesten zijn. Hier aangekomen waren er al heeeeeel veel koffers afgehaald en stonden netjes op ons te wachten. Dit was dus zo gebeurd als je tenminste bij je koffers kon. hihi. Zo en door..... op naar de laatste controle..... iets aan te geven??? Nee, oké doorlopen dan. Mooi zo wij stonden buiten...... naja buiten....... Dat zeker nog niet maar wel figuurlijk.

We konden op naar Rental Cars..... Hier kwamen we via de MIA Mover. Deze bracht ons naar alles wat maar met Rental Cars te maken had. Deze keer gehuurd bij Budget dus even zoeken en tja, hoe kon t ook anders ook hier een lange rij. Demi ondertussen met de koffers ergens neer gezet en Toine in de rij. Ik liep een beetje op en neer tussen beide. De meneer van Budget probeerde zoals verwacht weer een grotere auto te "verkopen" en een extra verzekering maar Toine sloeg alles vakkundig af en uiteindelijk mochten we dan toch echt met de lift naar de 2e verdieping van de parkeer garage en daar zouden we in vak A28 onze auto vinden. Dit was prima te vinden. keuze was er niet want er stonden sowieso weinig auto's, maar ook deze was specifiek toegewezen. Toine de auto even bekeken en dit was volgens hem toch echt een maatje groter als wat we gereserveerd hadden...... Ons hoor je niet klagen. We zijn uiteindelijk in een rode Hyundai Santa Fé weg gereden met 3700 miles op de teller. Snel de navigatie aangesloten en rijden maar. ( ik had het hotel adres in Nederland er al ingezet ). het duurde even voordat de navigatie ook wilde wat wij wilden maar ach ja, we zouden het vreemd hebben gevonden als dit vandaag wel meteen goed was gegaan. Eenmaal aan het rijden zagen we dat de rit maar 16 minuten zou duren dus dit was ideaal. Met alle drukte en vele stoplichten duurde het wel iets langer maar al snel stonden we voor het Loews Hotel op Collins Ave 1606. Hier werden we keurig geholpen met de bagage en erg vriendelijk ontvangen bij het inchecken. Ene Josef bracht ons keurig naar de kamer en toen was de koek wel op. Toine is nog even snel naar de Walgreens gelopen hier "om de hoek" om even wat te drinken en eten te regelen maar al snel lagen we in bed en vielen de oogjes dicht. We zagen nog wel dat we precies 24 uur wakker waren en dus hoog tijd om te slapen.

Zo voor nu even genoeg getypt en jullie hebben nog vele foto's tegoed van hotel en auto. Deze volgen zsm.

Liefs van ons

7 opmerkingen:

  1. Getsie wat een lange dag. Al dat wachten en die onzekerheid, echt balen. Maar gelukkig zijn jullie er en alle bagage ook, dus vanaf nu lekker genieten. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje lijkt inderdaad wel vrijdag de 13 de!!!
    Ff balen maar jullie zijn er en nu maar genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen zeg, wij hebben bijna hetzelfde 2 jaar geleden gehad, ook met Air Berlin. Je he t recht op een flinke vergoeding, gelijk een mailtje naar Air Berlin sturen. 300 per ticket bij 3 uur en 600 bij 6 uur of langer., niet vergeten hoor. Win hebben het geld na 6 weken terug gekregen.
    Leuk hotel, wij zaten t/m afgelopen dinsdag in het bijna buurhotel de "National". Veel plezier in Miami Beach.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx voor de Tip.Daar gaan we zeker wat mee doen.

      Verwijderen
    2. Jammer maar air berlin rekt dingen zolang dat je niks ontvangt. Tenminste dat was bij ons zo.

      Verwijderen
  4. Jeetje zeg dat is echt balen....denk je lekker rechtstreeks te vliegen zonder gedoe krijg je dit......MAAR: jullie zijn er en nu gaat het genieten beginnen, maak er een hele fijne vakantie van en wij komen jullie maandag lekker achterna hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal...! wens jullie succes bij de klachtafhandeling! Ben benieuwd of ze over de brug komen.

    BeantwoordenVerwijderen