maandag 3 augustus 2015

Holocaust Memorial en Ocean Drive.

Vanmorgen weer een poging gedaan maar helaas...... al rond 5.30 uur was ik wakker en een half uurtje later Toine ook. Demi lag nog lekker te slapen dus die hebben we laten liggen en zijn zelf wat blogs aan t lezen gegaan en Toine wat mail weg gewerkt. Ondertussen had ik ook nog even contact met Neef Jasper die ons blog ook volgt en nu in Bali is dus wel leuk al die verschillende tijden overal. Daar begonnen ze aan het avond eten terwijl onze dag ging beginnen.

Omdat we toch volop tijd hadden vanmorgen ook even gekeken via Google Maps hoe we zouden lopen naar onze eerste bestemming van vandaag en waar we dan zouden gaan ontbijten. Eerste bestemming was het Holocaust Memorial. Iets wat ik erg graag wil zien nu we hier zijn. Voor ons ontbijt had ik op Lincoln Road een Franse Boulangerie gespot dus daar zijn we nadat ook Demi wakker was geworden en we weer lekker gedoucht waren heen gelopen. Dit was maar een klein stukje en bij aankomst zag het er echt heel gezellig uit. ( Toine maakte de vergelijking met de film: Ratatouille maar dat zagen Demi en ik dan ook weer niet helemaal ) Hier lekker op ons gemak gezeten en gegeten.

Op naar de volgende bestemming. Het Holocaust Memorial. Dit al vaak gezien op foto's e.d. en natuurlijk weet je wel hoe en wat maar, we wilden het erg graag met eigen ogen zien. Na een kleine wandeling kwamen we aan. Je komt meteen in een rustige en indrukwekkende omgeving. We waren er bijna alleen ( dat is dan weer het voordeel van vroeg wakker zijn ) dus we hebben op ons gemak het rondje daar gelopen en alles goed bekeken. Jeetje wat maakt dit een indruk zeg. Alles ziet er tot in de puntjes verzorgd en netjes uit. Eenmaal binnen in de ronding onder het monument weet je niet wat je ziet...... Hier werden we echt even stil van en hadden we heel wat indrukken te verwerken. Dit kwam wel even binnen. Wat is dit mooi en waardevol vastgelegd. Je voelt wat de beelden uitstralen !!!! Ik denk dat onderstaande foto's genoeg zullen zeggen.......

Rond 10.45 uur zijn we weer aan de wandeling terug begonnen. Ik wilde erg graag de bekende Miami Beach strandhuisjes vastleggen en dus moesten we richting strand. Ook dit hadden we via Google Maps al opgezocht dus we wisten welke kant we ongeveer op moesten. Je kunt hier meteen merken als je in de uitgaans buurt komt, want dan is het er meteen een stuk drukker. Hier zit veel verschil in en kan maar 1 straat verder op zijn. Onderweg daarheen was er weer volop te zien. Eenmaal bij het strand zijn we echt even naar t water gelopen ( we zijn niet echt strand mensen ) want de keer dat je er bent hoort het er toch wel bij. We zagen dat het maar een klein stukje was naar het hotel dit was voor nu wel fijn want het werd ineens wel erg warm en we werden al behoorlijk moe. ( die korte nachten hakken er flink in ) We hadden alvast wat gezien en de rest was voor later. We konden nu via de achterkant van het hotel naar binnen en zo via het zwembad lopen. Hier waren we helemaal nog niet eens geweest. Tja druk druk, hihi.

Eenmaal op de kamer konden we weer even bijkomen van de warmte en wat rusten. Snel even op en neer naar de Walgreens gelopen voor wat drinken e.d. en op de weg terug nog een lekker broodje meegenomen en dit op de kamer opgegeten. Het was nu 13.30 uur en we spraken af om rond 16.00 uur richting Ocean drive te gaan. We hebben lekker wat ge-internet, gelezen en ik heb zelfs nog even een tukkie gemaakt. Moet kunnen, we hebben niet voor niks vakantie. Ook hadden we opgezocht hoe en wat om echt via de Boardwalk naar Ocean Drive te gaan. We zitten super centraal met het hotel, dus dat is echt ideaal.

Tegen 16.00 uur liepen we het hotel uit en na een klein akkefietje met een kerel die dacht dat Toine z'n camera wel aan hem zou geven (hij gaf Toine z'n telefoon als "onderpand"), zodat hij een foto kon maken van Toine en toen hij dat natuurlijk niet deed er meteen de opmerking kwam, "je denkt zeker dat ik je camera steel, ik zou je meteen een klap moeten verkopen" hebben we hier maar niet teveel aandacht aan gegeven. Even verderop sprak hij ook al 3 - 4 mensen op soms grove wijze aan, dus de indruk die Toine er bij had was goed...( wat een zielige figuren lopen er soms rond )

We stonden binnen 5 minuten op de BoardWalk. We zijn vrij snel over het strand gaan lopen om zo nog een aantal strandhuisjes vast te leggen. Iets wat ik echt een bijzonder iets vind van Miami Beach .........

Vanmiddag hadden we ook al even gekeken naar waar we vanavond een hapje konden eten, want na gisteravond wilden we toch wel echt iets beters...... En ja wat vind je dan ineens...... The Johnny Rocket op Ocean Drive..... Die willen we zeker niet missen. We zagen dat die tussen 7th en 8th street moest zitten dus dit was makkelijk. Toen we het strand af kwamen zag Demi ook meteen het bekende Logo van Johnny Rockets, dus we kwamen totaal onverwachts precies goed uit. ( meer geluk dan wijsheid ) Hier lekker naar binnen en ja, toen we zaten was de sfeer meteen goed. We zaten gezellig met z'n 3tjes in een Booth. Meteen kwam er al een zeer vriendelijk dame naar ons toe met 3 grote glazen water. Dit serveren ze iedereen i.v.m. de warmte werd erbij gezegd. ( was meer dan welkom ) Na even op de kaart gekeken te hebben waren we er snel uit en werden de burgers met uienringen en frietjes besteld. Ook de Aardbeien Shake konden we niet weerstaan. Al snel werd het eten gebracht en hebben we heerlijk zitten smullen !!!! Zo dit is weer een dikke 10-0 voorsprong voor Johnny Rockets en dit zal zeker niet de laatste keer geweest zijn deze vakantie dat we een filiaal bezoeken. Hihi.

Na het eten zijn we even op een bankje gaan zitten om te genieten van de mensen. Iedereen gaat heerlijk z'n eigen gang en je kijkt je ogen uit. Na een tijdje lopen we weer terug richting hotel maar nu echt over Ocean Drive. Toine heeft nu nog een stijve nek van het constant kijken en draaien, want wat hij hier in een uurtje aan mooi speelgoed voorbij ziet komen ziet hij thuis niet eens in een jaar. Z'n oogjes straalden helemaal. Verder vonden we de sfeer ook heerlijk. Lekker druk, chaotisch, warm maar dit alles voelde erg goed.

Bijna bij het hotel wilde Demi nog erg graag een ijsje en aangezien we net langs Haagendasz kwamen was dit een mooie timing. Eenmaal binnen zocht ze iets lekkers uit. Gewoon een hoorntje met stracciatella ijs. De prijs, ja daar sla je stijl van achterover..... Ze had het kleinste maatje wat hier te krijgen is en dan kost het nog $8,72............... We zijn echt niet flauw maar dit vonden we toch wel heel erg veel. Zegt ze ineens ..... Hij is wel heeeeeeel lekker hoor, hihihi nou oke dan !!!

Eenmaal in het hotel waren we alle 3 weer doodop en hebben we nog wat gelezen en ik het blog gemaakt. ( het foto's uploaden is een drama hier dus dat doe ik z.s.m. hoop dat het morgenvroeg wil ) Voor nu gaan we lekker slapen want de wekker staat voor 6.30 uur morgenvroeg. We reizen morgen naar Key West, dus we gaan Miami weer vaarwel zeggen.

Sweet Dreams..... !!!

1. Zo een mooie indrukwekkende dag.
    En ja een voordeel van vroeg wakker zijn is wel dat je een lange dag hebt.
    Mogen veel plezier richting de keys

2. Klinkt goed! Dat Memorial is inderdaad indrukwekkend en je krijgt daar een heel apart gevoel, dat had ik toen ook. En de strandhuisjes zijn ook leuk om te zien ja..
    De Keys zijn helemaal super dus geniet er van en ik blijf jullie volgen!!

3. Leuk verslag van een geslaagde dag miami, nu op naar de keys dat wort vast ook genieten, ENJOY!!

4. Leuk verslag! Klinkt als en hele geslaagde vakantiedag. We blijven jullie volgen!

5. Wat heb je mooie foto's gemaakt zeg!!! ik kan me voorstellen dat je het 'Holocaust Memorial indrukwekkend vond, doe foto's doen je wel wat!!!

6. Hi Ilse , ik lees je reisverslag en zie de foto's en denk nouja krijg nou wat.
    Deze Ilse komt me bekend voor, volgens mij kennen wij elkaar van het scrapbookforum .
    Leuk om jullie te volgen tijdens jullie vakantie in Florida.
    Fijne vakantie Ilse, Toine en Demi.
    Wij gaan in oktober die kant op.

7. Leuk verslag, we zien veel bekende dingen voorbij komen... Veel plezier nog!