maandag 10 augustus 2015

Lovers Key State Park en verder van alles wat.

Vanmorgen de dag wederom rustig begonnen. ( we hebben tenslotte vakantie ) Toen we klaar waren zijn we richting Lovers Key State Park gereden. Het ging prima tot de laatste 10 Miles. Eenmaal onderaan de brug zagen we file. Dit duurde wel even en aangezien we hier gisteravond ook waren dachten we al wel dat het met de wegwerkzaamheden daar te maken zou hebben. ( bleek later ook zo te zijn ) Het laatste stuk duurde dus wel een poosje, maar ja het was niet anders.
In de file nog wat mooie huisjes op de foto gezet.

We hadden op Google Maps al gezien dat het een erg groot en uitgestrekt park was dus we waren benieuwd hoe en wat we aan zouden treffen. Waar we als eerste doorheen reden was erg mooi qua natuur. Toen kwamen we bij de Ranger ( de ingang ) en daar rekende we netjes $8,00 af en reden verder. Eenmaal op de parkeerplaats vond Toine een mooi plekje in/onder de bomen dus de auto stond lekker koel. ( voor zover het hier koel is )

We zijn de wandeling gaan maken richting strand. Er reed ook een treintje richting strand, dus de mensen met veel zware spullen zoals koelboxen, stoelen en parasols maakten hier gebruik van en werden op het strand af gezet. Later zagen we wel dat dit op een ander stuk strand gebeurde als waar wij te voet uit kwamen. Waar wij stonden was het super rustig..... !!! Heerlijk. We vonden het een erg mooi stuk strand. Ook hier was het wederom brandschoon. De zee was erg rustig en alleen aan het einde 1 golfslag ...... best raar om te zien zo'n gladde strakke zee. Na wat leuke foto's te hebben gemaakt zijn we weer rustig terug gewandeld naar de auto. Alle 3 hadden we het erg warm dus snakten naar de airco, hihi.

Aangezien het rond 13.00 uur was en onze magen begonnen te knorren besloten we om nu alvast ergens te gaan eten zodat we vanavond lekker in de Villa konden blijven. ( we moesten tenslotte alles nog inpakken )

Tijdens onze uitstapjes afgelopen week hadden we al gezien dat er dicht in de buurt ook een Ford Garage zat...... en tja, aangezien het ons van de week zo goed bevallen was in de Miromar Outlet besloten we om ook dit filiaal maar eens te proberen. Ook hier weer dezelfde leuke aankleding en uitstraling. Ook de bediening was erg aardig en behulpzaam !!
Tja, ook hier dus weer heerlijk gegeten.

Het was nog even de vraag hoe Toine en ik deze enorme burgers naar binnen moesten krijgen maar uiteindelijk is het toch gelukt. Al kregen we het beide niet op.

Nu was het op naar de villa. Eerst nog even naar de Publix, want we willen vanavond ook nog wat kleins eten en even regelen dat we morgen onderweg ook alles bij ons hebben. Meteen ook nog even de auto aftanken, dan kunnen we morgen vooruit.

Toine nog even een leuke auto op de foto gezet bij de Publix op de parkeerplaats.

In de Villa eerst nog even een wasje aangezet want ja dat gaat ook gewoon door. ( vanmorgen ook al eentje gedraaid, we hebben hier europese machines waar kleding voor een heel weeshuis in kan ) Toen maar een begin gemaakt met inpakken. Gelukkig is dit niet zo erg, want we hebben nog 2 weken te gaan. Het is alleen om t zo makkelijk mogelijk te vervoeren naar Davenport. Kunnen we ook meteen zien hoeveel ruimte we nog hebben in de koffers met alle aankopen die we nu al hebben gedaan. Hihi.

De planning was verder om nog even lekker te zwemmen en verder relaxen voor de reis-dag van morgen. Maar aangezien het nu wat regent en in de verte rommelt ben ik alvast maar aan het blog begonnen en zien we dus nog wel hoe het loopt.

Nog even over de Villa waar we nu zitten. Villa Marbella in Cape Coral. Super mooie villa dat zeer zeker maar op de vraag zouden we er nog ooit terug komen is het antwoord .... Nee. Reden: Eigenaar heeft echt TE veel regeltjes. Overal briefjes e.d. om te zeggen wat je vooral NIET mag. We snappen ook wel dat je zuinig moet zijn in een huis van een ander maar naar ons idee kun je dit ook overdrijven. Klein voorbeeldje van wat er dan in de kleine lettertjes staat..... voor je vertrek graag de wasmachine aanzetten met het beddengoed wat er gebruikt is ( erg logisch, niks mis mee ) maar er mogen maar 2 handdoeken in de was zitten i.v.m. de droogtijd en anders krijg je een boete. Nou als je met 3 personen bent is het wel zo fijn om alle 3 te kunnen douchen lijkt ons. Zo zijn er nog veel meer dingen....... Zie de foto voor wat dingen.

Als alles gaat zoals gepland, komt morgen ons Blog vanuit Notre Ville De Floride op Loma Vista Drive in Davenport.

Tot snel weer.

1. Jeetje zeg, verhuur je huis dan jiet zou ik zeggen.....lijkt me mega irritant. Maar wellicht dat ze een nare ervaring hebben met mensen, maar dan nog. Mooi Lovers Key, die staat nog op, net zoals Miromar en Ford's.....Pfff een vakantie is veel te kort. goed reis naar Davenport en een fijne vakantie daar.....ik lees lekker mee!! O ja je vroeg waar wij zaten.....vrij ver naar achter in Cape Coral, vlakbij Pine Island Road.

1. Op de Pine Island Road doen we de boodschappen bij de Publix voor ons t dichtste bij. Dan zitten we dus niet ver bij elkaar vandaan. hihi

Verwijderen
  2. Heerlijke dag.
    Lekker weer gegeten bij de ford garage.
    Wij gaan de laatste dagen ook naar ford meyers daar zit er een in de buurt dus ik denk dat we die ook nog maar eens doen..
    En jeetje wat een briefjes!!is inderdaad niet erg gezellig,maar de keuze in cape coral is reuze van de villa's.
    Dus volgende keer gewoon een ander

3. Ondanks de regels (en wat regen) weer een hele mooie dag, goede reis naar de volgende stop. In Davenport zul je waarschijnlijk minder regels aantreffen (maar dan zijn de villas doorgaans ook wat minder luxe). ben benieuwd.

4. Mochten jullie ook wel wat doen in de villa?? hahahaha ach jullie hebben het voor de rest prima gehad daar!! Just another day in paradise!!

5. Eindelijk ben ik bijgelezen! Wat hebben al een boel leuke dingen gedaan zeg! Mooie foto's van de ondergaande zon in Fort Myers. En Ford's Garage heb ik ook al veel over gelezen en gaan wij ook zeker bezoeken!

6. Hihi lijkt wel een strafkamp dat huis :-) Heerlijk dat jullie nog 2 weken tegoed hebben in Davenport. En wat een prachtig strand!